Reklamation & återbetalning


Reklamationer
Vi vill alltid leverera felfria produkter till Kunden. Skulle produkterna trots detta ändå vara felaktiga kan du känna dig trygg i att du alltid kan reklamera de felaktiga produkterna inom 6 månader om du är näringsidkare alternativt inom 3 år om du är konsument. Reklamation ska göras inom skälig tid, dock senast inom 2 månader från att felet upptäckts.

För att göra en reklamationsförfrågan ber vi Kunden kontakta Kundservice. För eventuell bedömning av reklamation via mail, ange webbordernummer och skicka tydliga bilder på orsak till reklamation. Ett annat alternativ är att skicka produkten till vårt lager på reklamationsblanketten angiven returadress. Väljer du att skicka produkten ber vi dig kontakta vår kundservice för en kostnadsfri fraktetikett. Produkten behöver emballeras väl och en ifylld reklamationssedel ska bifogas. Om Kunden saknar reklamationssedel kan den laddas ner här eller genom att kontakta Stadium Team Sales Kundservice. Vid felaktiga produkter ska Stadium Team Sales på egen bekostnad och efter eget val, (a) reparera de felaktiga produkterna, (b) vidta omleverans av de felaktiga produkterna, eller (c) ersätta Kunden för betalningarna som gjorts för de felaktiga produkterna.

Återbetalning
Vid godkänd reklamation till vårt lager återbetalas Kunden inom 14 dagar från och med att vi mottagit varan. Återbetalning sker alltid genom samma betalsätt som användes vid köpet.

Kund som redan har betalt fakturan erhåller ett tillgodohavande hos Collector Bank. Collector Bank återbetalar sedan i sin tur automatiskt ut beloppet inom 10 arbetsdagar från godkänd reklamation eller returtillfälle. Om Kunden fått reklamationen godkänd innan fakturans förfallodatum kommer istället en justering av fakturan att göras. Vid en delkreditering skickas det en ny faktura till Kunden.

För frågor gällande denna hantering kontakta gärna stadium@collectorbank.se eller ring 010-161 00 50. Kunden kan även besöka Collector.